Vezetői hatékonyság
Egy vállalat, vagy vállalkozás fennmaradása nagymértékben azon múlik, hogy a felső és középvezetők – legyenek azok tulajdonosok, vagy sem - mennyire eredményesen tudják irányítani és termelésre serkenteni az alájuk beosztott munkatársakat anélkül, hogy ne dolgoznák magukat halálra és ne váljanak a cég rabszolgáivá.
A hazai kis és középvállalkozások zöme gyakorlatilag ma sem alkalmaz semmilyen tudatos, kipróbált módszert saját vezetői hatékonyságának növelése érdekében. Marad az ötletszerű, leginkább egykezes irányítás – minden az ő kezükben összpontosul, és mindenről tudniuk kell -, minek következtében halálra dolgozzák magukat, a bevétel nem nő a befektetett munka arányában, folyamatos a káoszkezelés, később kiégnek, majd szétesik a cégük.
A hatékonyság a ráfordítások és az elért eredmények viszonya.
Egy vezető esetében ez azt jelenti, hogy minél kisebb energiaráfordítással, minél többet kihozni a rá bízott területből.
Ideális esetben ez úgy nézne ki, hogy:
-
a vezető nagyrészt utasításokat ad, amit beosztottak mindig, pontosan végrehajtanak,
-
gyakori a feladatok delegálása, tudatosan neveznek ki és tanítanak be középvezetőket,
-
a rá bízott területen nagy a termelékenység,
-
mindenki tudja a dolgát, nincs üresjárat, a cégen belüli folyamatok meghatározottak és be vannak tanítva,
-
ritkán kell beavatkozni, és
-
a vezető ráérő idejében elemez, gondolkodik, dönt, delegál és fejleszti a területét.
A szomorú tapasztalat az, hogy a hazai kis és középvállalkozói szektorban a valóság jellemzően éppen a fordítottja ennek:
-
a kisebb-nagyobb mértékű, de rendszeres káoszkezelés következtében agyonterhelt, gyakran a beosztottak munkáját végző vezetők,
-
nem delegálnak feladatokat, minden az ügyvezető kezében összpontosul,
-
egyáltalán nem, vagy nem helyesen végrehajtott utasítások,
-
meghatározatlan szervezeti struktúra, munkakörök, vállalati folyamatok, és ezért a kontroll hiánya,
-
folyamatos időzavar,
-
képtelenség a növekedésre, vagy valamennyi növekedés, de agyonterhelt munkatársak és vezetők.
Ahhoz, hogy a „zenekari mű” megfelelően szólaljon meg, nem elég a karmesternek „hadonászia”. Ezt csak a felületes szemlélő látja így, mert ez csak a látszat. A karmester a fellépés előtt több hónapig gyakoroltatja a képzett zenészekkel a művet, mielőtt a zenekar színpadra lép. Addig, amíg az tökéletesen nem szólal meg. És amikor színpadra lépnek, a néző már csak a harmóniát hallja, illetve a tökéletes összhangot tapasztalja meg.
Feladatunknak tekintjük, hogy a hasonló problémákkal küzdő vezetőkből valódi cégvezetőket "csináljunk". Ehhez a következő szolgáltatásokat adjuk, nagyrészt ebben a sorrendben:
-
Kialakítjuk és testre szabjuk ügyfeleink ideális vállalati struktúráját. Igen, egy kis és középvállalkozásnak is kell ilyen, hogy a munkatársak végre lássák, hogy ki, miért felel, ki, kit vezet és a személyzet pontosan milyen posztokat lát el! Megjegyzés: a munkakör nem egyenlő a személlyel! Egy munkatársnak lehet több munkaköre is!
-
Ezek után közösen megállapítjuk, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket már régen NEM a felső és közép-vezetőknek kellene ellátniuk, és melyek azok, amelyeket határozottan IGEN, valamint azt is, hogy mik azok a fő tevékenységek, amivel nem foglalkoztak eddig, - mert folyamatosan a káoszkezeléssel voltak elfoglalva -pedig már régóta kellett volna.
-
Kinevezzük és betanítjuk azokat a felső és középvezetőket, akik az egyes, már meghatározott területek gazdái lesznek, és tehermentesítik az ügyvezetőt.
-
Delegáltatjuk (leosztjuk) a vezető(k) feladatainak azon részét, melyet nem feltétlenül nekik kell csinálniuk.
-
Zavarmentessé tesszük a cégen belüli információ-áramlást.
-
Megtanítjuk a vezető(k)nek, hogy hogyan gazdálkodjanak az idővel.
Az eredmény minden esetben:
Tehermentesített, felszabadult vezetők azok, akik „alatt” MŰKÖDIK a rájuk bízott terület, az emberek nagyobb beavatkozások nélkül termelnek, ezért a vezetők munkaidejük nagy részében
-
elemeznek,
-
tervezik a jövőt,
-
döntenek,
-
utasítanak, és feladatokat delegálnak.
A Szervezés alapjai - képzés
A képzés időtartama: 3 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs, aki bármilyen irányítási, vezetői (emberek) pozíciót tölt be a vállalkozásban, tehát embereket irányít, vezet.
A képzés célja:
Kiképezni a hallgatót a szervezési és vezetői alapelvekre, és elérni azt, hogy magabiztos legyen az emberek kontrollálása, irányítására, valamint motiválása terén.
Tematika:
-
Ki a vezető? Meghatározások. Mit állít elő egy vezető?
-
A motivációs skála
-
A zavarodottság
-
A poszt
-
Az eredmény
-
Posztok a szervezetben
-
A szervezet
-
Az eredmény meghatározása és mérése
-
A divíziók
-
A 7 divíziós szervezet
-
A bizalom
-
A kifogáspestis
-
A termelés kontrolling
-
Divíziók statisztikái
-
Alstatisztikák
-
A statisztikák díjazása
-
A trendek
-
Nemlétezésben…
-
Zavarodottság a kommunikációban: a céges belső kommunikáció alapjai
-
A posztra helyezés
-
Az utasítás
-
Az irányvonal
-
A Teljesen Kidolgozott Javaslat
-
Demotivációs faktorok
-
Összefüggések
Eredmény:
Olyan hallgató, aki megértette a szervezés alapelveit, képes posztokban és eredményekben és NEM személyekben és tevékenységekben gondolkodni. Képes kiadni úgy utasításokat, hogy azokat a beosztottjai elfogadják és végrehajtsák. Képes a területe kontrollálására és felismeri a zavarodottságot, valamint képes elhárítani azt. Mérhetővé tudja tenni a beosztottjai teljesítményét és folyamatosan képes is azok mérésére, valamint képes arra, hogy beavatkozzon, ha valami nem megy jól. Jól delegál. Ki tudja hozni a beosztottjaiból a maximumot.
Alapvető Beosztotti Poszt - képzés
A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs, akit újonnan vettek fel a vállalkozásba. Továbbá minden olyan munkatárs, aki zavarodott a posztja, posztjai, a tevékenységei és a tőle elvárt eredmény tekintetében, ezért termelékenysége alacsony.
A képzés célja:
Megértetni a hallgatóval a munkatársi poszt megtartásának alapelveit. Képessé tenni arra, hogy gyorsan termelékennyé váljon, és megszűnjön a zavarodottsága a posztjával, vagy posztjaival kapcsolatban.
Tematika:
-
Motivációs skála
-
A vezető
-
A beosztott
-
A zavarodottság
-
A bizalom
-
A kifogáspestis
-
A poszt
-
Az eredmény
-
A szervezet
-
Az Eredmény meghatározása
-
Cserearányok
Eredmény:
Olyan hallgató, aki képes nagyon gyorsan kijönni a „NEMLÉTEZÉS”-ből, és képes gyorsan termelékennyé válni. Képes elfogadni utasításokat és végre is hajtja azokat. Képes felismerni a zavarodottságot és úrrá tud lenni azon. Nem delegál problémákat a vezetők felé, hanem megoldja azokat. Képes elfogadni a kontrollt és mérések alapján végezni tevékenységét.
-
Az eredmények mérése - statisztikák
-
Az alstatisztika
-
A kontroll fogalma
-
A munkatársi poszt megtartása
-
„NEMLÉTEZÉSBEN"
-
Az utasítás
-
Az irányvonal
-
A Teljesen Kidolgozott Javaslat
-
A kimerültség és kezelése
-
Introvertáltság – extrovertáltság
-
A kommunikáció jelentősége
-
Az érzelmek – a lehangoltság kezelése
Harcban az idővel; az időgazdálkodás alapjai - képzés
A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs (főleg vezetők), akik túlterheltek a posztjukon, vagy posztjaikon.
Nem képesek lezárni az egyes munkaciklusaikat, és folyamatosan időzavarban vannak, kimerültek.
Nem képesek kipihenni magukat, ezért a termelékenységük alacsony.
Vezetőként időnként képtelenek a delegálásra. Adminisztrációs eszközeiket (online és offline) nem megfelelően használják. Zavarodottak.
A képzés célja:
Megtanítani a hallgatónak a hatékony időgazdálkodás alapelveit. Képessé tenni őket arra, hogy az eddigieknél sokkal több munkát legyenek képesek elvégezni. A vezetőket kiképezni arra, hogy felismerjék, melyek a FŐ kalapjaik és hogy azokat és csakis azokat hordják. Megtanítani a vezetőket arra, hogy NE vegyenek át problémát a beosztottaiktól, illetve arra; hogyan delegáljanak feladatokat. Megértetni a vezetőkkel a KONTROLL jelentőségét és képessé tenni őket arra, hogy megfelelően vezessenek és megfelelő idő alatt zárjanak le értekezleteket, megbeszéléseket.
Tematika:
-
A vezető felelőssége
-
A beosztott felelőssége
-
A zavarodottság
-
A kommunikáció
-
A kifogáspestis
-
A poszt
-
Az eredmény
-
A szervezet
-
Az Értékes Végtermék
-
A kontroll fogalma
-
A felelősség fogalma
-
A „NEMLÉTEZÉS”
-
Stratégiai és taktikai időmenedzsment
-
Stratégiai időmenedzsmet: Az Eisenhower mátrix
-
Taktikai időmenedzsment: A céges belső kommunikáció teljes kontrollja.
-
Az offline – papír alapú – információ áramlás
-
Az online – digitális – információ áramlás
-
„Válasz, Válasz mindenkinek, Továbbítás, Továbbítás mindenkinek, Kapják még (CC)”: Az email-ek kezelése
-
Korszerű, gyors, digitális belső kommunikációs rendszerek
-
Felhőalkalmazások az időmenedzsmentben
-
Az írásbeli utasítások és a végrehajtás kontrollja
-
Az irányvonal
-
Problémák delegálása: A Teljesen Kidolgozott Javaslat
-
A kimerültség és kezelése
-
Introvertáltság – extrovertáltság
-
A lehangoltság oka és kezelése
Eredmény:
Olyan hallgató, aki képes megtervezni és megfelelően beosztani az idejét. Határidőre végzi el a feladatait és nem gyűlnek fel nála lezáratlan ciklusok. Vezetőként képes a Fontos és Sürgős teendők megkülönböztetésére, valamint képes delegálni a Sürgős, de Nem Fontos teendőket. Nagyon sok munkát tud folyamatosan végezni, fáradtság, nagyobb kimerültség nélkül. A rá bízott területen a belső és külső információ-áramlás korszerű, gyors és hibamentes.
Vélemények azoktól, akik igénybe vették ezt a szolgáltatást...
"Abból az állapotból, hogy tulajdonképpen a saját cégem rabszolgájaként mindent én kontrolláltam, napi 16 órát dolgoztam, a számítógépemen aludtam el és veszélybe került az egészségem és a családi életem, Laci segítségével odáig jutottam el, hogy ma nem dolgozom 8-9 óránál többet és a cégemet a középvezetőimre támaszkodva irányítom..."
Gyurkovics Gábor
tulajdonos, ügyvezető
Gyurell Kft.