top of page

Vezetői hatékonyság

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy vállalat, vagy vállalkozás fennmaradása nagymértékben azon múlik, hogy a felső és középvezetők – legyenek azok tulajdonosok, vagy sem - mennyire eredményesen tudják irányítani és termelésre serkenteni az alájuk beosztott munkatársakat anélkül, hogy ne dolgoznák magukat halálra és ne váljanak a cég rabszolgáivá.

 

A hazai kis és középvállalkozások zöme gyakorlatilag ma sem alkalmaz semmilyen tudatos, kipróbált módszert saját vezetői hatékonyságának növelése érdekében. Marad az ötletszerű, leginkább egykezes irányítás – minden az ő kezükben összpontosul, és mindenről tudniuk kell -, minek következtében halálra dolgozzák magukat, a bevétel nem nő a befektetett munka arányában, folyamatos a káoszkezelés, később kiégnek, majd szétesik a cégük.

 

A hatékonyság a ráfordítások és az elért eredmények viszonya.

 

Egy vezető esetében ez azt jelenti, hogy minél kisebb energiaráfordítással, minél többet kihozni a rá bízott területből.

 

Ideális esetben ez úgy nézne ki, hogy:

 

  • a vezető nagyrészt utasításokat ad, amit beosztottak mindig, pontosan végrehajtanak,

  • gyakori a feladatok delegálása, tudatosan neveznek ki és tanítanak be középvezetőket,

  • a rá bízott területen nagy a termelékenység,

  • mindenki tudja a dolgát, nincs üresjárat, a cégen belüli folyamatok meghatározottak és be vannak tanítva,

  • ritkán kell beavatkozni, és

  • a vezető ráérő idejében elemez, gondolkodik, dönt, delegál és fejleszti a területét.

 

A szomorú tapasztalat az, hogy a hazai kis és középvállalkozói szektorban a valóság jellemzően éppen a fordítottja ennek:

 

  • a kisebb-nagyobb mértékű, de rendszeres káoszkezelés következtében agyonterhelt, gyakran a beosztottak munkáját végző vezetők,

  • nem delegálnak feladatokat, minden az ügyvezető kezében összpontosul,

  • egyáltalán nem, vagy nem helyesen végrehajtott utasítások,

  • meghatározatlan szervezeti struktúra, munkakörök, vállalati folyamatok, és ezért a kontroll hiánya,

  • folyamatos időzavar,

  • képtelenség a növekedésre, vagy valamennyi növekedés, de agyonterhelt munkatársak és vezetők.

 

Ahhoz, hogy a „zenekari mű” megfelelően szólaljon meg, nem elég a karmesternek „hadonászia”. Ezt csak a felületes szemlélő látja így, mert ez csak a látszat. A karmester a fellépés előtt több hónapig gyakoroltatja a képzett zenészekkel a művet, mielőtt a zenekar színpadra lép. Addig, amíg az tökéletesen nem szólal meg. És amikor színpadra lépnek, a néző már csak a harmóniát hallja, illetve a tökéletes összhangot tapasztalja meg.

 

Feladatunknak tekintjük, hogy a hasonló problémákkal küzdő vezetőkből valódi cégvezetőket "csináljunk". Ehhez a következő szolgáltatásokat adjuk, nagyrészt ebben a sorrendben:

 

  • Kialakítjuk és testre szabjuk ügyfeleink ideális vállalati struktúráját. Igen, egy kis és középvállalkozásnak is kell ilyen, hogy a munkatársak végre lássák, hogy ki, miért felel, ki, kit vezet és a személyzet pontosan milyen posztokat lát el! Megjegyzés: a munkakör nem egyenlő a személlyel! Egy munkatársnak lehet több munkaköre is!

  • Ezek után közösen megállapítjuk, hogy melyek azok a feladatok, amelyeket már régen NEM a felső és közép-vezetőknek kellene ellátniuk, és melyek azok, amelyeket határozottan IGEN, valamint azt is, hogy mik azok a fő tevékenységek, amivel nem foglalkoztak eddig, - mert folyamatosan a káoszkezeléssel voltak elfoglalva -pedig már régóta kellett volna.

  • Kinevezzük és betanítjuk azokat a felső és középvezetőket, akik az egyes, már meghatározott területek gazdái lesznek, és tehermentesítik az  ügyvezetőt.

  • Delegáltatjuk (leosztjuk) a vezető(k) feladatainak azon részét, melyet nem feltétlenül nekik kell csinálniuk.

  • Zavarmentessé tesszük a cégen belüli információ-áramlást.

  • Megtanítjuk a vezető(k)nek, hogy hogyan gazdálkodjanak az idővel.

 

Az eredmény minden esetben:

 

Tehermentesített, felszabadult vezetők azok, akik „alatt” MŰKÖDIK a rájuk bízott terület, az emberek nagyobb beavatkozások nélkül termelnek, ezért a vezetők munkaidejük nagy részében

 

  • elemeznek,

  • tervezik a jövőt,

  • döntenek,

  • utasítanak, és feladatokat delegálnak.

A Szervezés alapjai - képzés

 

A képzés időtartama: 3 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)

 

Célcsoport:

 

Minden olyan munkatárs, aki bármilyen irányítási, vezetői (emberek) pozíciót tölt be a vállalkozásban, tehát embereket irányít, vezet.

 

A képzés célja:

 

Kiképezni a hallgatót a szervezési és vezetői alapelvekre, és elérni azt, hogy magabiztos legyen az emberek kontrollálása, irányítására, valamint motiválása terén.

 

Tematika:

 

  • Ki a vezető? Meghatározások. Mit állít elő egy vezető?

  • A motivációs skála

  • A zavarodottság

  • A poszt

  • Az eredmény

  • Posztok a szervezetben

  • A szervezet

  • Az eredmény meghatározása és mérése

  • A divíziók

  • A 7 divíziós szervezet

  • A bizalom

  • A kifogáspestis

  • A termelés kontrolling

  • Divíziók statisztikái

  • Alstatisztikák

  • A statisztikák díjazása

  • A trendek

  • Nemlétezésben…

  • Zavarodottság a kommunikációban: a céges belső kommunikáció alapjai

  • A posztra helyezés

  • Az utasítás

  • Az irányvonal

  • A Teljesen Kidolgozott Javaslat

  • Demotivációs faktorok

  • Összefüggések

 

Eredmény:

 

Olyan hallgató, aki megértette a szervezés alapelveit, képes posztokban és eredményekben és NEM személyekben és tevékenységekben gondolkodni. Képes kiadni úgy utasításokat, hogy azokat a beosztottjai elfogadják és végrehajtsák. Képes a területe kontrollálására és felismeri a zavarodottságot, valamint képes elhárítani azt. Mérhetővé tudja tenni a beosztottjai teljesítményét és folyamatosan képes is azok mérésére, valamint képes arra, hogy beavatkozzon, ha valami nem megy jól. Jól delegál. Ki tudja hozni a beosztottjaiból a maximumot.

Alapvető Beosztotti Poszt - képzés

 

A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)

 

Célcsoport:

Minden olyan munkatárs, akit újonnan vettek fel a vállalkozásba. Továbbá minden olyan munkatárs, aki zavarodott a posztja, posztjai, a tevékenységei és a tőle elvárt eredmény tekintetében, ezért termelékenysége alacsony.

 

A képzés célja:

Megértetni a hallgatóval a munkatársi poszt megtartásának alapelveit. Képessé tenni arra, hogy gyorsan termelékennyé váljon, és megszűnjön a zavarodottsága a posztjával, vagy posztjaival kapcsolatban.

Tematika:

 

 

  • Motivációs skála

  • A vezető

  • A beosztott

  • A zavarodottság

  • A bizalom

  • A kifogáspestis

  • A poszt

  • Az eredmény

  • A szervezet

  • Az Eredmény meghatározása

  • Cserearányok

 

 

Eredmény:

 

Olyan hallgató, aki képes nagyon gyorsan kijönni a „NEMLÉTEZÉS”-ből, és képes gyorsan termelékennyé válni. Képes elfogadni utasításokat és végre is hajtja azokat. Képes felismerni a zavarodottságot és úrrá tud lenni azon. Nem delegál problémákat a vezetők felé, hanem megoldja azokat. Képes elfogadni a kontrollt és mérések alapján végezni tevékenységét.

  • Az eredmények mérése - statisztikák

  • Az alstatisztika

  • A kontroll fogalma

  • A munkatársi poszt megtartása

  • „NEMLÉTEZÉSBEN"

  • Az utasítás

  • Az irányvonal

  • A Teljesen Kidolgozott Javaslat

  • A kimerültség és kezelése

  • Introvertáltság – extrovertáltság

  • A kommunikáció jelentősége

  • Az érzelmek – a lehangoltság kezelése

 

Harcban az idővel; az időgazdálkodás alapjai - képzés

 

A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)

 

Célcsoport:

 

Minden olyan munkatárs (főleg vezetők), akik túlterheltek a posztjukon, vagy posztjaikon.

 

Nem képesek lezárni az egyes munkaciklusaikat, és folyamatosan időzavarban vannak, kimerültek.

Nem képesek kipihenni magukat, ezért a termelékenységük alacsony.

 

Vezetőként időnként képtelenek a delegálásra. Adminisztrációs eszközeiket (online és offline) nem megfelelően használják. Zavarodottak.

A képzés célja:

 

Megtanítani a hallgatónak a hatékony időgazdálkodás alapelveit. Képessé tenni őket arra, hogy az eddigieknél sokkal több munkát legyenek képesek elvégezni. A vezetőket kiképezni arra, hogy felismerjék, melyek a FŐ kalapjaik és hogy azokat és csakis azokat hordják. Megtanítani a vezetőket arra, hogy NE vegyenek át problémát a beosztottaiktól, illetve arra; hogyan delegáljanak feladatokat. Megértetni a vezetőkkel a KONTROLL jelentőségét és képessé tenni őket arra, hogy megfelelően vezessenek és megfelelő idő alatt zárjanak le értekezleteket, megbeszéléseket.

Tematika:

 

  • A vezető felelőssége

  • A beosztott felelőssége

  • A zavarodottság

  • A kommunikáció

  • A kifogáspestis

  • A poszt

  • Az eredmény

  • A szervezet

  • Az Értékes Végtermék

  • A kontroll fogalma

  • A felelősség fogalma

  • A „NEMLÉTEZÉS”

  • Stratégiai és taktikai időmenedzsment

  • Stratégiai időmenedzsmet: Az Eisenhower mátrix

 

  • Taktikai időmenedzsment: A céges belső kommunikáció teljes kontrollja.

  • Az offline – papír alapú – információ áramlás

  • Az online – digitális – információ áramlás

  • „Válasz, Válasz mindenkinek, Továbbítás, Továbbítás mindenkinek, Kapják még (CC)”: Az email-ek kezelése

  • Korszerű, gyors, digitális belső kommunikációs rendszerek

  • Felhőalkalmazások az időmenedzsmentben

  • Az írásbeli utasítások és a végrehajtás kontrollja

  • Az irányvonal

  • Problémák delegálása: A Teljesen Kidolgozott Javaslat

  • A kimerültség és kezelése

  • Introvertáltság – extrovertáltság

  • A lehangoltság oka és kezelése

Eredmény:

 

Olyan hallgató, aki képes megtervezni és megfelelően beosztani az idejét. Határidőre végzi el a feladatait és nem gyűlnek fel nála lezáratlan ciklusok. Vezetőként képes a Fontos és Sürgős teendők megkülönböztetésére, valamint képes delegálni a Sürgős, de Nem Fontos teendőket. Nagyon sok munkát tud folyamatosan végezni, fáradtság, nagyobb kimerültség nélkül. A rá bízott területen a belső és külső információ-áramlás korszerű, gyors és hibamentes.

Vélemények azoktól, akik igénybe vették ezt a szolgáltatást...

Orha Művek Kft.

"A teljesen ránk szabott szervezet-átalakítási rendszer bevezetése után egy év alatt 400 millió forintról közel 1 milliárd forintra sikerült növelnünk az árbevételünket..."

IOrha József

tulajdonos, ügyvezető

Orha Művek Kft.

"Azóta részt vettem számos, más képzésen, sőt elvégeztem a Közgazdasági Egyetemet is. Soha, sehol nem kaptam olyan kézzelfogható és hasznos anyagot, mint Berkeszi Lászlótól....

Papp Szabolcs

tulajdonos, ügyvezető

Gate Csoport

"Abból az állapotból, hogy tulajdonképpen a saját cégem rabszolgájaként mindent én kontrolláltam, napi 16 órát dolgoztam, a számítógépemen aludtam el és veszélybe került az egészségem és a családi életem, Laci segítségével odáig jutottam el, hogy ma nem dolgozom 8-9 óránál többet és a cégemet a középvezetőimre támaszkodva irányítom..."

Gyurkovics Gábor

tulajdonos, ügyvezető

Gyurell Kft.

bottom of page