Bevétel növelés
Statisztikák szerint, a piacon lévő céges felnőttképzéssel foglalkozó vállalkozások 70-80%-ának kínálatában az értékesítők képzése hangsúlyosan van jelen!
Szintén statisztikák szerint a cégek többsége ezeket a képzéseket részesíti előnyben.
Ez azt jelenti, hogy egy cég leginkább fókuszban lévő, leginkább képzett területe az értékesítés!
Furcsa ellentmondás, hogy mindezek ellenére az a helyzet, hogy a cégek leggyengébb láncszeme, legszűkebb keresztmetszete, maga az értékesítés, illetve maguk az értékesítők!
Tény: bármely termék, vagy szolgáltatás eladási folyamatában a legnagyobb konverziós törés (konverzió: átalakítás, pl. az érdeklődőből vevőt „csinálni”) akkor keletkezik, amikor egy érdeklődő találkozik egy értékesítővel. Mindebből az következik, hogy az értékesítési folyamat fő akadálya maga az értékesítő!
Az okok többfélék. Íme egy lista a valódi „miért”-ekről. Lehet vele vitatkozni, de nem érdemes! 25 év tapasztalat, több ezer értékesítő képzése, valamint számtalan tesztvásárlás és felmérés eredménye az alábbi lista:
-
Ma Magyarországon, venni nehezebb, mint ELADNI, mert a vevők leggyakrabban „MEGÁLLÍTÁSSAL” találkoznak. „Nincs”, „várjon”, „most nem tudok kimenni”, „később visszahívom”,. Valamint nem fogadott telefonhívások, vagy nem, vagy nem időben megválaszolt email-ek, el nem küldött ajánlatok, vagy egyszerűen "nincsenek ott".
-
A vevő azért érdeklődik, mert venni akar. Tehát még egyszer, nagybetűvel: A VEVŐ AZÉRT ÉRDEKLŐDIK, MERT VENNI AKAR! Tudom, hogy túl egyszerű, és tudom, hogy hihetetlen, de azért még így van. Ez egy tény; számtalanszor teszteltük!
-
A legnagyobb konverziós törés mégis akkor jön létre, amikor a vevő megkeresi a kereskedőt / szolgáltatót.
-
Az értékesítők maximum 1 kifogást tudnak kezelni, utána elveszítik a beszélgetés kontrollját.
-
Ha a vevő nem tud vásárolni, vagy nem jut hozzá az áhított termékhez / szolgáltatáshoz, akkor MINDEN ESETBEN rossz érzésekkel távozik.
-
Az eladók 80%-ban az árról beszélgetnek a vevővel.
-
Az eladók, értékesítők, területi képviselők a legritkábban, de inkább egyáltalán nem érdeklődnek A VEVŐ VALÓDI PROBLÉMÁJA, IGÉNYE, SZÜKSÉGLETE iránt. E helyett tanult, vagy tanulatlan "módszerekkel" tukmálják azt, amijük van.
-
A vevők 67%-a arról panaszkodnak, hogy nem kaptak elég törődést!
-
Ha írásos ajánlatot kérnek, akkor az értékesítők 90%-ban nem mérik fel a vevő valódi szükségleteit, így a kiadott ajánlatok mindössze 10%-ából lesz megrendelés.
-
Ha a vevő mégis vesz valamit és utána soha nem jön vissza, annak az a miértje, hogy nem kapott elég figyelmet. Tehát nem a termék minősége, nem a szolgáltatás jósága, hanem a figyelem és a törődés hiánya az, ami miatt nem jön vissza.
Munkánk fókuszában tehát a vevő-érdeklődési csatornák és azok megfelelő kontrollja áll majd. Elhárítjuk az akadályokat a vásárlás útjából, újra tervezzük az értékesítési folyamatokat, betanítjuk az értékesítőket, és – nem mellesleg – kialakítjuk a teljes folyamat vezetői és adminisztrációs kontrollját, hogy az esetleges hibákra azonnal fény derüljön, és gyorsan lehessen azokat korrigálni.
Az Üzleti Kommunikáció Alapjai - képzés
A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs, aki ügyfelekkel közvetlen kapcsolatban van és értékesíti a cég termékeit, vagy szolgáltatásait.
Nem különböztetünk meg „belső” (munkáját, értékesítési tevékenységét az irodában, vagy kereskedelmi ponton végzi), illetve „külső” értékesítőt (munkáját, értékesítési tevékenységét külső helyszíneken végzi). Ezt majd a tematika hangolásánál tesszük.
A képzés célja:
Kiképezni a hallgatót arra, hogy uralja az értékesítés teljes, akár több lépcsős folyamatát. Meg tudja különböztetni a vevői kifogásokat a valós körülményektől. Tudja kezelni az ügyfele által felhozott kifogásokat. Ismeri a kérdésfeltevéses üzletkötési technika alapelveit és tudja használni azokat. Képes feltárni az ügyfél problémáit és képes megoldást adni rá. Tud megfelelő írásos ajánlatot adni, amit el is fogadnak. Magabiztosan tudja kezelni az összes beáramlást (telefonos érdeklődések, ajánlatkérő email-ek, személyes megkeresések) és ezeken nagy konverzió javulást ér el!
Tematika:
-
Motivációs skála
-
A beszélgetés irányítása
-
A bizalom kialakítása
-
A modor
-
Kifogások, körülmények
-
Az ingerszavak
-
Szakmai specifikus ingerszavak
-
Kifogások kezelés vita nélkül; A kitérés
-
Visszatérő kifogások kezelése; Az 5 lépés technika
-
A „NEMLÉTEZÉS”
-
Eladástechnikák: A kérdésfeltevéses Üzletkötési Technika
-
Mi a vevő valódi problémája?
-
Zárás
-
„Drága”; Az árkifogás kezelése
-
„Mi már el vagyunk kötelezve”; A konkurencia, mint kifogás kezelése
-
A visszautasíthatatlan írásos ajánlat
-
Hogyan adj mindig többet az elvártnál és mi a haszna?
-
Az érzelmek kezelése
-
Bejövő érdeklődések gyors, eredményes kezelése
Eredmény:
Olyan hallgató, aki ismeri az értékesítés alapelemeit, képes megkülönböztetni a vevői kifogásokat a valódi körülményektől, képes kezelni a vevői kifogásokat. Tudja irányítani a beszélgetést közte és a vevő közt, és megfelelő kérdésekkel el tudja juttatni a vevőt a problémájáig. Tud formai és tartalmi követelményeknek megfelelő írásos ajánlatot adni, melyet elfogadnak. Magabiztosan le tud zárni egy üzletkötési folyamatot.
Haladó Üzleti Kommunikációs Gyakorlatok - képzés
A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs, aki elvégezte „Az Üzleti Kommunikáció Alapjai” tréninget és magabiztosságot szerzett az üzletkötésben.
Képes „Nemlétből” önállóan kapcsolatot teremteni új ügyfelekkel és folyamatosan tárgyal úgy, hogy értékelhető teljesítménye van.
A képzés célja:
Kiképezni a hallgatót arra, hogy döntésekkel, és kontrollal tudjon ügyfeleket irányítani, valamint képes legyen arra, hogy az ügyfél rendkívül gyorsan a bizalmába fogadja. Gyorsan képes megtalálni az ügyfele valódi problémáit és gyorsan megállapodásra is tud jutni vele. Képes kitartó lenni. Képes továbbá felismerni, hogy mikor lehet lezárni egy üzletet és magabiztosan képes is annak lezárására. A megfelelő időmenedzsment használatával nagyon hatékony.
Tematika:
-
Az Üzleti Kommunikáció Alapjai 2.0
-
Ismertség, Bizalom, Igény, Ajánlat.
Mik az egyes üzletkötési fázisok és
mi a teendő az egyes fázisokban?
-
Hideg, Langyos, Meleg. Az egyes ügyfélcsatornák kezelése.
-
Milyen a „visszautasíthatatlan” ajánlat.
A sikeres írásos ajánlatok készítésének EGYETLEN módja.
-
Az eladási kudarc forrása.
-
Segítség, Kontroll, Kommunikáció, Érdeklődés.
A „halálos négyes”.
-
A „Problémától”-tól a „Segítség”-ig.
Bombabiztos zárástechnikák. Hogyan használjuk zárásra.
Eredmény:
Olyan hallgató, aki képes nagyon stabilan irányítani a vevőjét és annak kommunikációját. Képes bármely szituációban kontroll alatt tartani az értékesítési folyamatot és az ügyfelet. A megfelelő fázisban képes olyan írásos ajánlat készítésére, melyet el is fogadnak. Magabiztosan képes eljuttatni ügyfelét a valódi problémájáig és nagyon magabiztosan képes zárni. Nem esik zavarba a „Még meggondolom”, vagy a „Még meg kell valakivel beszélnem” kifogásoktól és magabiztosan képes kezelni azokat. Több lépcsős tárgyalások esetén a legrövidebb idő alatt is képes zárni. Megfelelő idő-menedzsmenttel és az adminisztrációja kontroll alatt tartásával nagymértékben képes növelni hatékonyságát.
-
Speciális kifogáskezelési technikák:
A „Még gondolkodom...” kifogás kezelése.
-
Speciális kifogáskezelési technikák:
A „Még meg kell beszélnem valakivel...” kifogás
kezelése.
-
Speciális kifogáskezelési technikák:
Egy végső kifogásból üzletkötés.
-
Időmenedzsment: a kontroll fogalma
-
Időmenedzsment stratégia és taktika: az Eisenhower-mátrix.
-
Taktikai időmenedzsment:
A három kosaras rendszer
Harcban az idővel; az időgazdálkodás alapjai - képzés
A képzés időtartama: 2 nap (naponta 9:00-17:00 óráig)
Célcsoport:
Minden olyan munkatárs (főleg vezetők), akik túlterheltek a posztjukon, vagy posztjaikon.
Nem képesek lezárni az egyes munkaciklusaikat, és folyamatosan időzavarban vannak, kimerültek.
Nem képesek kipihenni magukat, ezért a termelékenységük alacsony.
Vezetőként időnként képtelenek a delegálásra. Adminisztrációs eszközeiket (online és offline) nem megfelelően használják. Zavarodottak.
A képzés célja:
Megtanítani a hallgatónak a hatékony időgazdálkodás alapelveit. Képessé tenni őket arra, hogy az eddigieknél sokkal több munkát legyenek képesek elvégezni. A vezetőket kiképezni arra, hogy felismerjék, melyek a FŐ kalapjaik és hogy azokat és csakis azokat hordják. Megtanítani a vezetőket arra, hogy NE vegyenek át problémát a beosztottaiktól, illetve arra; hogyan delegáljanak feladatokat. Megértetni a vezetőkkel a KONTROLL jelentőségét és képessé tenni őket arra, hogy megfelelően vezessenek és megfelelő idő alatt zárjanak le értekezleteket, megbeszéléseket.
Tematika:
-
A vezető felelőssége
-
A beosztott felelőssége
-
A zavarodottság
-
A kommunikáció
-
A kifogáspestis
-
A poszt
-
Az eredmény
-
A szervezet
-
Az Értékes Végtermék
-
A kontroll fogalma
-
A felelősség fogalma
-
A „NEMLÉTEZÉS”
-
Stratégiai és taktikai időmenedzsment
-
Stratégiai időmenedzsmet: Az Eisenhower mátrix
-
Taktikai időmenedzsment: A céges belső kommunikáció teljes kontrollja.
-
Az offline – papír alapú – információ áramlás
-
Az online – digitális – információ áramlás
-
„Válasz, Válasz mindenkinek, Továbbítás, Továbbítás mindenkinek, Kapják még (CC)”: Az email-ek kezelése
-
Korszerű, gyors, digitális belső kommunikációs rendszerek
-
Felhőalkalmazások az időmenedzsmentben
-
Az írásbeli utasítások és a végrehajtás kontrollja
-
Az irányvonal
-
Problémák delegálása: A Teljesen Kidolgozott Javaslat
-
A kimerültség és kezelése
-
Introvertáltság – extrovertáltság
-
A lehangoltság oka és kezelése
Eredmény:
Olyan hallgató, aki képes megtervezni és megfelelően beosztani az idejét. Határidőre végzi el a feladatait és nem gyűlnek fel nála lezáratlan ciklusok. Vezetőként képes a Fontos és Sürgős teendők megkülönböztetésére, valamint képes delegálni a Sürgős, de Nem Fontos teendőket. Nagyon sok munkát tud folyamatosan végezni, fáradtság, nagyobb kimerültség nélkül. A rá bízott területen a belső és külső információ-áramlás korszerű, gyors és hibamentes.